Marina Ovsianikova: Ukrayna savaşını canlı yayında protesto eden Rus televizyon muhabiri mahkemeye çıktı

Moskova bölge mahkemesi yaptığı açıklamada, Channel One editörü Marina Ovsianikova’nın “idari suçtan” ​​suçlu bulunduğunu ve 30.000 ruble (280 $) para cezasına çarptırıldığını söyledi.

Ovsyannikova, daha önce avukatlarından Anton Gachinsky ile mahkemede fotoğraflandı.

Daha önce Ovsyannikova’yı temsil eden avukat Dmitry Zakvatov, CNN’e verdiği demeçte, idari suçlamanın yalnızca Kanal Bir’de savaş karşıtı bir posterle görünmeden önce kaydettiği bir video açıklamasına dayandığını söyledi.

karşı cesur bir tavır takın Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin Ve hükümeti Ovsyannikova, Pazartesi günü canlı olarak protesto etti ve haber spikerinin arkasında “Savaşa hayır” yazan bir pankartla protesto etti.

Kremlin Salı günü Ovsyannikova’nın eylemlerini Rusya’da suç olan bir “isyan” olarak nitelendirdi.

Rusya devlet haber ajansı TASS, kolluk kuvvetlerinin “Rus silahlı kuvvetlerinin kullanımı hakkında kasıtlı olarak yanlış bilgilerin kamuoyuna yayılması” konusunda bir ön soruşturma başlattığını bildirdi.

Cesur protesto gün boyunca uluslararası televizyonda tekrar tekrar oynandı ve siyasi liderlerin dikkatini çekti.

Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron, Ovsyannikova’yı korumayı teklif etti.

Macron, Fransa’daki Ukraynalı bir mülteci merkezinde gazetecilere verdiği demeçte, “Fransa, bir gazetecinin herhangi bir şekilde hapsedilmesini ve herhangi bir manipülasyonu şiddetle kınıyor ve meslektaşınız için ya büyükelçilikte ya da sığınmada koruma sağlamayı amaçlayan diplomatik adımlar attığımız açık” dedi. .

Macron ayrıca, bir sonraki görüşmelerinde konuyu doğrudan Putin’e ileteceğini söyledi.

basının sansürü

Putin bu ayın başlarında bir dosya imzaladı sansür faturası Gazetecileri Koruma Komitesi’ne göre, suçlu bulunan herkes için 15 yıla kadar hapis cezası ile Ukrayna’nın işgali hakkında “yanlış” bilgileri suç haline getiriyor.
Rusya Ukrayna’daki savaş nedeniyle yerel medyayı bastırdı ve bunun sonucunda haberlerinin çoğunu kesti. CNN, ABC News, CBS News, vb. gibi uluslararası ağlar yayın durduruldu Rusya’dan. Dozhd olarak da bilinen bağımsız Rus haber kanalı TV Rain ise tamamen kapandı. Editörü ve ekibi, diğer serbest gazetecilerle birlikte ülkeyi terk etti.

O zamandan beri, Kremlin yanlısı yayıncı NTV’nin onlara katıldığı bildiriliyor. Salı günü, devlet haber ajansı RIA Novosti, Lilia Geldeva’nın NTV ile “artık çalışmadığını” bildirdi.

READ  Ukrayna-Rus Savaşı: Canlı Haber ve Güncellemeler

Ünlü Rus blog yazarı Ilya Varlamov’un Telegram kanalı, Gildeeva’nın bir röportajda istifa ettiğini ve ülkeyi terk ettiğini söylediğini bildirdi.

“Önce gittin [the country]Varlamov, “Gitmeme izin vermeyeceklerinden korktum ve sonra istifa ettim” dedi.

NTV yorum yapmaktan kaçındı. CNN, yorum için Gildeeva ile iletişime geçmeye çalıştı. Onun istifa nedeni açıklanmadı.

Ovsyannikova pozisyonu

Videoda Ovsianikova, savaştan Putin’i sorumlu tuttu.

Ovsyanikova videoda, “Ukrayna’da şu anda olanlar bir suçtur, Rusya saldırgan ülkedir ve bu saldırganlığın sorumluluğu sadece bir kişinin vicdanındadır. Bu adam Vladimir Putin’dir.” Ukraynalı ve annesi Rus.

Putin Ukrayna'da ne istiyor?  Çatışma açıklandı

Videoda, “Maalesef son birkaç yıldır Kanal 1 üzerinde çalışıyorum ve Kremlin için propaganda yapıyorum ve şimdi bundan çok utanıyorum” diyor. “Rus halkının zarar görmesine izin vermekten utanarak, televizyon ekranlarından yalanların konuşulmasına izin vermem utanç verici.”

Rusya’nın Kırım’ı ilhakına atıfta bulunarak, “Tüm bunların daha yeni başladığı 2014’te sessiz kaldığımız için utanıyorum” diyor.

CNN’den Paul Murphy bu rapora katkıda bulundu

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.