Google’ın YouTube, Facebook ve Dictoc gibi teknoloji şirketleri Avrupa’da RT’yi yasaklıyor

Bu önlemler, Kremlin’in Ukrayna’yı işgaliyle ilgili yanlış bilgi ve propaganda yayma kabiliyetini azaltmak için şirketler tarafından daha önce alınan önlemlere yanıt olarak sosyal medya hizmetlerini zaten kısıtlamış olan Rusya’dan misilleme yapılmasına neden olacak.

Google Europe bir tweet’te, “Ukrayna’da devam eden savaş nedeniyle, Avrupa genelinde RT ve Sputnik’e bağlı YouTube kanallarını engelliyoruz” dedi. “Sistemimizin tamamen iyileşmesi zaman alacak. Ekiplerimiz, acil önlem almak için 24 saat sürekli durumu izliyor.

Devlete ait medya kuruluşları RT ve Sputnik, geniş bir takipçi kitlesi kazanmak ve Rusya sınırları dışındaki izleyicilere ulaşmak için Amerikan sosyal ağlarına ve Çin’e ait TikTok’a güveniyordu. RT’nin Facebook kanalının 7 milyondan fazla takipçisi var, ancak AB’de kaçının olduğu belli değil. RT’nin YouTube hesabının 4,65 milyon İngilizce ve 5,94 milyon İspanyolca takipçisi var. RT ve Sputnik ayrıca birçok ülkede büyük televizyon kanallarını ve radyo istasyonlarını işletmektedir.

Ancak Silikon Vadisi şirketleri, yabancı hükümetlerin çarpıtılmış dünya görüşlerinin sözcüsü olmalarına rağmen, devlete ait medyayı kısma konusunda uzun süredir isteksizler. Bunun yerine, satış noktalarını devlet medyası olarak etiketlemeyi seçtiler.

Rusya’nın Ukrayna’yı işgalinin başlangıcında, şirketler kişisel içeriğin gerçekliğini doğrulamaya devam etti ve toplam yaptırım çağrılarına direndi.

Oxford Üniversitesi’ndeki Oxford İnternet Enstitüsü tarafından yapılan bir araştırmaya göre, Ukrayna silahlı kuvvetlerini sivillere veya ayrılıkçı bölgelere saldırmakla veya bölgedeki hayati altyapıyı yok etmeye çalışmakla suçlayan yanlış makaleler de dahil olmak üzere, Rus destekli medya kuruluşlarından gelen yanlış bilgiler çoğaldı. Rusya. En az 30 makale, Ukrayna’nın nükleer silah geliştirmeye başlamış olabileceği veya “aşırı sağın elinde nükleer silahlara yol açabilecek şeyler” konusunda uyarıda bulundu veya Ukrayna Devlet Başkanı Volodymyr Zhelensky’yi “tehlikeli bir nükleer fanteziye” sahip olmakla suçladı. Kurmak. Zhelensky Yahudi olmasına rağmen, Rus devlet medyası da Ukrayna’yı aşırı sağ örgütler ve Nazilerle bağlantılı olarak göstermeye çalıştı.

READ  Finlandiyalı liderler NATO üyeliğine desteklerini açıkladılar

Ancak sosyal medya şirketlerinin güçlerini kapı bekçisi olarak kullanma baskısı hızla arttı. İlk olarak, Ukrayna hükümeti şirketlerden kendi sınırları içindeki kanalları yasaklamalarını istedi ve şirketler buna uydu.

Ancak Rusya, devlet medyasını sitelerine erişime izin vermeye zorlayarak, teknoloji şirketlerinin yükünü giderek daha fazla çekiyor. Salı sabahı ülkenin İnternet denetim komitesi, Avrupa’da RT ve Sputnik üzerindeki kısıtlamaların derhal kaldırılmasını talep eden YouTube ve Dictok’a mektuplar gönderdiğini söyledi.

Şirket, mektupların Rusya’nın son teknoloji devlet medya raporlarına misilleme olarak Facebook hizmetlerine trafiği yavaşlatmaya başlamasından birkaç gün sonra geldiğini söyledi. Twitter ayrıca Rusya’da bazıları için yasaklandığını söyledi.

Cuma günü, Facebook ve YouTube, Rus devlet medyasının reklamlarını yasaklayarak şirketlerin işgali destekleyen içeriklerden gelir elde etmesini engelledi.

Pazartesi günü Facebook ve TikTok, Avrupa’da RT ve Sputnik’e erişimi askıya alacaklarını duyurdular. Facebook duyurusu yayınlandı Cıvıldamak Küresel ilişkilerden sorumlu başkanı Nick Clegg’den. TikTok, kararını Pazartesi günü geç saatlerde Washington Post’a doğruladı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.